søndag 28. september 2014

Gravid


Lillebror noen dager gammel. Hva vi ikke ante da...

Det er mange tanker som farer rundt i hodet på en når en er gravid, i hvert fall har det gjort det på meg de to gangene jeg har vært det.

I svangerskapet med Erik var jeg mer nervøs for at det skulle være noe med barnet i magen, enn jeg var i mitt første svangerskap. Det å få mitt første barn var en sterkere opplevelse enn jeg hadde forestilt meg. I første svangerskap var jeg nok mest redd for om jeg i det hele tatt ville duge som mor. I svangerskapet med Erik, visste jeg hvor utrolig det er å få et friskt barn, så denne gangen var jeg mer nervøs for skader eller sykdom.
En gang jeg var på IKEA, god og gravid med Erik, slo en tanke ned i hodet på meg: - Det er ingen jeg kjenner som har fått et sykt barn, tenk om jeg får det? Og så forsøkte jeg å vifte tanken vekk. Neida!! Jeg hadde jo hatt flere ultralyder på grunn av litt svangerskapskløe og alt så bra ut. Og hva kunne jeg vel nå gjøre fra eller til...?

Dette er klistret til hukommelsen.

Generelt sett tenkte jeg en del på hvordan det ville bli å få et barn til. Et barn til som jeg skulle bli like knyttet til og elske like høyt som førstemann?

Nå forstår jeg at det er fullt mulig, at hvert barn er en helt unik liten kjærlighet.
At vår lille Erik er ekstra unik gjør han ikke til noe unntak.



2 kommentarer:

Sid sa...

Fine gode lille Erik! Vi fikk så god kontakt i går :-) Mye latter og glede! Klem fra tante Sidsel

Beate sa...

Latteren sitter løst, for å si det sånn😊 Takk kjære søster. Første kommentar på mitt første blogginnlegg😉